AntiForum
ANTİForum Türkiyenin En İyi AntiForum'una Hoşgeldiniz...

ANTİForum sizin kaliteli bir forumda üyelik sahibi olmanız için kurulmuştur. Eğlencesine değil bizi bilenler bilir işimiz kalitedir. TRFORUM artık yok, forumu baştan inşa ediyoruz ve size üye getirin vb. şeyler demiyoruz. Forumun hemen, hemen dolacağınıda söylemiyoruz. Biz sizin kalitenize bakıyoruz. Eğer gram kaliteniz varsa forumdan alıntı yapmayın!

İyi Forumlar ve Üye Olmanız Dileğiyle ANTİForum...

Renklerin Dilleri >>

Aşağa gitmek

Renklerin Dilleri >> Empty Renklerin Dilleri >>

Mesaj tarafından Shockwawe Bir C.tesi 27 Ağus. 2011, 00:35





RENKLER









Renkler

hayatımızın parçası. Peki renklerin hayatımızı nasıl

etkilediğini biliyor musunuz? Renk seçiminin kimi zaman karakterimizi

yansıttığından ya da seçtiğimiz rengin bize olumlu ve

olumsuz etkileri olduğundan haberiniz var mı?





KIRMIZI

:



Bu renk canlılık ve dinamizmle ilgili

bir renktir. Mutluluğu temsil eder. Kırmızı renk, fiziksel olarak;

ataklığı, canlılığı ve duygusal bağlamda; bir işi sonuna kadar

götüren azmi ve kararlılığı gösterir.












İştah

açar. O yüzden dünyadaki gıda firmalarının çoğu logosunda kırmızıyı

kullanır. Kırmızı tansiyonu yükseltir, kan akışını hızlandırır.

Yanlış bir inanış vardır; boğaların kırmızıya saldırdığı

sanılır. Oysa boğalar renk körüdür. Kırmızıya değil, kendilerine

sallanan koyu renkli beze saldırır.








YEŞİL


:





Duygusal

olarak bizi en çok etkileyen bir organımız olan kalp organının , bu

rengin yaydığı enerji alanında olduğu düşünülür.




Doğanın

ve baharın rengidir
.

Güven veren renktir. O yüzden bankaların logolarında hakim renktir.

Yeşil yaratıcılığı körükler. Bu yüzden büyük lokanta

mutfaklarında yeşil tercih edilir. Hastanelerde de yeşil rahatlatıcı

özelliği nedeniyle kullanılır. Yeşil alanda insanların daha az

mide rahatsızlığı çektiği saptanmıştır.








SİYAH :




Duygusallığı

ve hüznü simgeler. Gücü ve tutkuyu temsil eder. Bizde ve batıda

siyah matemi temsil ederken, Japonya'da siyah mutluluktur. Siyah fonda

kullanılırsa karamsarlığı çağrıştırır. Einstein konsantre

olabilmek için perdeleri siyah, gün ışığı olmayan odaları tercih

ederdi.




MAVİ


:





Vücudumuzda

boğaz bölgesini yansıtan bir renktir. Mavi renk gökyüzünün ve

geniş ufukların, denizin simgesidir. Sınırsızlığı ve uzak bakışlılığı

simgeler. Huzuru temsil eder ve sakinleştirir. Araplar mavinin kan akışını

yavaşlattığına inanır, nazar boncuğu o yüzden mavidir. Batıda

intiharları azaltmak için köprü ayaklarını maviye boyarlar.

Duvarları mavi olan okullarda çocukların daha az yaramazlık yaptığı

saptanmıştır.




LACİVERT


:




Kozmik

renk olarak kabul edilir; sonsuzluğu, otoriteyi, verimliliği simgeler.

O yüzden dünyadaki firmaların yarıdan fazlası logolarında

laciverdi kullanır.


Lacivert giyen kişiler kendilerini çok daha karizmatik ve inandırıcı

hissederler.




İnsanların

üzerinde başarılı ve güçlü imajı bırakır.




MOR


:



Eskiden beri ihtişam

ve lüksün son basamağı olarak düşünülür. Tarih , yüksek sınıfların,

saray mensuplarının daima morla bezendiklerini kaydeder.


Nevrotik duyguları açığa çıkardığından,

insanların bilinçaltını korkuttuğu saptanmıştır. İntihar

edenlerin beğendiği renktir.







PEMBE


:



Uyum ,neşe , şirinliğin

ve sevginin simgesi.




Rahat

hissettiren ve dinlendiren bir renktir. Bu yüzden bazı büyük mağazalar

tezgahtarlarına pembe üniforma giydirir ki, müşteriler kendilerini

rahat hissetsin diye. Pembe aynı zamanda çocuk rengidir.







SARI


:


Sarı zeka , incelik ve pratiklikle ilgilidir. Toplumsal yaşamı

ve birlikte çalışmayı yansıtan bir anlamı vardır. Geçiciliğin

ve dikkat çekiciliğin sembolüdür. Dikkat çekiciliğinden dolayı dünyada

taksiler sarıdır.


Sarı ayrıca hüzün ve özlemin rengidir. Sonbaharın tüm hüzünlü

güzelliğinde onun her rengini izlemek mümkündür.















BEYAZ:




Temizliği

ve saflığı temsil eder. İstikrarı, devamlılığı simgeler.

Politikacılar beyazı pek severler, çünkü temiz, dürüst izlenimi

vermek isterler...











KAHVERENGİ


: Gerçekçiliğin, plan ve sistemin

rengidir
. Kansas Ünv.’de bir sergide,

duvarların rengi değiştirilebilir hale getirilmiş. Fonda beyaz

kullanıldığında insanlar sergide yavaş hareket etmiş. Fon

kahverengiye döndüğünde ise insanlar müzede daha çok yeri daha az

zamanda gezmişler. Kahverengi insanı hızlandırır. Bu yüzden

fastfoodlar iç mekanda kahverengi kullanır. Kahverengi toprak

rengidir. Kıyafetlerde pek tercih edilmez, çünkü kahverengi giyen

insanlar kalabalıkta dikkat çekmezler.


[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

Herhangi bir sorun için bana Ö.M. yolu ile ulaşınız...
Shockwawe
Shockwawe
Shockwawe
RütbeYönetici
RütbeYönetici

Puan : 999999999
Mesaj Sayısı Mesaj Sayısı : 360
Cinsiyet Cinsiyet : Erkek
Kova
Kayıt tarihi Kayıt tarihi : 13/11/10
Yaş Yaş : 29
Başarı Saygı : 14

Cüzdan
Altın Altın: Sınırsız
Para Para: Sınırsız
Aktiflik:
Renklerin Dilleri >> I_vote10500/500Renklerin Dilleri >> Empty_bar_bleue  (500/500)

http://hemengir.forum.st/forum

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Sayfa başına dön


 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz